Organisatie adviezen en management
Op de leefstijlmarkt doen wij zaken met een drietal partijen: leveranciers van diensten, zorgorganisaties en de afnemers (direct en indirect) van deze producten.
Bij onze adviezen richten wij ons op de volgende gebieden:
- Waarde analyses
Het inventariseren en diagnosticeren van sterktes en zwaktes van een organisatie. - Beleidsplanontwikkeling
Adviseren en ondersteunen bij programmaontwikkeling, implementatie en nazorg. - Marketing
Planontwikkeling van marketing, marketingformules en projectmanagement.
Alcohol, drugs, gokken en de werkplek
Alcohol en werk, drugs en werk, medicijnen en werk maar ook gokken en werk. Geen goede combinaties. Zeker als er sprake is van teveel alcohol, teveel drugs, teveel medicijnen en teveel gokken. Dat geldt voor de betrokkenen zelf, maar ook voor de collega’s en de werkgever. Werknemers met afhankelijkheidsproblemen verzuimen vaker, zijn vaker betrokken bij bedrijfsongevallen en verpesten in veel gevallen de werksfeer. Bovendien kan het imago van uw bedrijf eronder lijden.
Hoe gaat telefooncounseling in zijn werk?
Na ondertekening van een contract kan direct gebruik gemaakt worden van de dienstverlening. Via een door Assissa verstrekte kaart met daarop het telefoonnummer van de Assissa-telefoondienst krijgt men ongelimiteerde toegang tot de directe en vertrouwelijke 24-uurs Telefonische Counseling Service. Hier kan men terecht met vragen, twijfels en zorgen, die met leefstijlproblematiek verband houden. Juist tijdens de ‘moeilijke momenten’ blijkt de counselingservice in veel gevallen uitkomst te bieden.
E-mail counseling?
Net als telefooncounseling heeft e-mail counseling de volgende kenmerken: makkelijk, goed bereikbaar, toegankelijk en anoniem.
E-mail counseling is minder confronterend dan telefooncounseling. Het voordeel is dat je je vraag beter onder woorden kunt brengen. Bovendien is e-mailen snel, goedkoop en je kunt het bericht versturen wanneer je dat uitkomt. Assissa draagt er zorg voor dat binnen maximaal 24 uur de e-mail beantwoord wordt.
Wie zijn onze counselors?
De mensen achter de telefoon- en e-mail counselingservice zijn ervaren psychotherapeuten, psychologen en maatschappelijk werkers. Zij zijn bekend met de problematiek en hebben goed contacten met andere instanties, die zicht met dit probleem bezighouden. Wanneer het wenselijk en noodzakelijk is, stellen zijn face-to-face counseling voor of verwijzen door naar andere instellingen en klinieken op het gebied van psycho-sociale problematiek en verslaving. Dit kan ook in het buitenland zijn.