Omgaan met Agressie

In de dagelijkse praktijk worden uw medewerkers in toenemende mate geconfronteerd met agressief gedrag. In de training Omgaan met Agressie (OMA) besteden we aandacht aan het fenomeen agressiviteit en hoe hiermee om te gaan.

De training is bestemd voor alle medewerkers met direct gastencontact, die tijdens het uitvoeren van hun werkzaamheden geconfronteerd (kunnen) worden met het risicogedrag van gasten.

  • Open inschrijving, locatie Tulip Inn Amsterdam City West, Amsterdam
    € 638,– p.p. (excl. BTW, incl. dagarrangement)
  • Incompany training, locatie Tulip Inn Amsterdam City West, Amsterdam
    € 5.098,– (excl. BTW, incl. dagarrangement)
  • 09.30   Ontvangst met koffie / thee
  • 10.00   Kort kennismaken
    • Doel van de workshop formuleren + rol van trainer, acteur en cursisten
    • Wat zijn de verwachtingen van de workshop
    • Wat zijn de ervaringen met agressie en geweld
    • Opzetten van spanningsschema (theorie)
      • Aan de hand hiervan op interactieve wijze nader inventariseren van ervaringen m.b.t. agressie en geweld
      • Toelichting op de 4 TIPS (ademhalingstechniek, spierspanningcontrole aarden en gedachten sturen) en de stressthermometer
    • Oefeningen
      • 1e oefening gericht op gedachten sturen
      • 2e oefening gericht op de tips
      • 3e oefening gericht op het beheersen van emoties
    •  Feedback en video feedback
  • 12.30   Lunch pauze
  • 13.15   Roos van Leary / ABC model
    • Roos van Leary
      • Gesprek over: gedrag beïnvloedt gedrag, a.d.v. uitleg van de Roos
    • ABC model
      • Gesprek over: gedrag van klanten/gasten in lastige situaties te hanteren, te beïnvloeden en om te buigen a.d.v. het ABC gedragsmodel
    • Verzamelen praktijkvoorbeelden & daarmee oefenen. Voorbeelden uit de praktijk dienen als basis voor oefenmateriaal: proberen de aanbevelingen en tips (ABC-gedrag, Roos en de vier Tips) toe te passen in “gespeelde” situaties tussen medewerkers en klant/gast.
    • Nabespreking hiervan + feedback van cursisten, acteur en trainer
  • 16.15   Mondelinge en schriftelijke evaluatie
  • 16.30   Einde

​Na het verstrekken van de opdracht door de opdrachtgever aan Assissa zijn de volgende voorwaarden van kracht.

  • Bij annulering tot 6 weken voor aanvangsdatum van de training / cursus: geen kosten.
  • Bij annulering tussen 6 en 3 weken voor aanvangsdatum van de training / cursus: 50% van de training / cursus kosten.
  • Bij annulering binnen 3 weken voor aanvangsdatum van de training / cursus:
    1. 100% van de training / cursus kosten, indien er geen vervangende data worden vastgesteld;
    2. 60% bij de VAN trainingen die op locatie worden gegeven;
    3. 50% van de training / cursus kosten, indien er tevens vervangende data worden vastgesteld.

De reden van de annulering speelt geen rol bij de annuleringsregeling. In alle gevallen geldt voorts dat:

  1. Reeds gemaakte en niet te restitueren onkosten (b.v. hotelreserveringen en transporttickets) in alle gevallen aan de opdrachtgever worden doorberekend;
  2. Assissa zich verplicht tot het hoe dan ook uitvoeren van de overeengekomen werkzaamheden;
  3. Een deelnemer kan ten alle tijden vervangen worden door een andere medewerker van hetzelfde bedrijf zonder meerkosten.

Amsterdam, 01-01-2017

‹ Alle trainingen