Effectief en klantvriendelijk telefoneren

De telefoon is een prachtig instrument waarmee geweldige resultaten kunnen worden bereikt. Omdat je de ander niet waarneemt en hem bereikt in de rust van z’n eigen omgeving, is het van belang dat jouw gesprek leidt tot vertrouwen en luisterbereidheid. In de praktijk blijkt er echter veel mis te gaan, agressie, misleiding, conflicten en onbereikbaarheid kunnen het gevolg zijn van ons goed bedoelde communiceren.

  • Incompany training, op een zelf uitgekozen locatie
    € 4.195,– (excl. BTW)

1A. Effectief telefoneren in de dienst- en hulpverlening

  • Doelgroep
    • Alle medewerkers in de dienst- en/of hulpverlening die via de telefoon met klanten communiceren.
  • Doel
    • Het professioneel en klantvriendelijk afhandelen van telefoongesprekken door het verbeteren van de communicatieve vaardigheden via de telefoon.
  • Duur
    • 4 dagdelen
  • Inhoud
    • Communicatieve vaardigheden aan de telefoon;
    • De regels van het telefoneren;
    • De structuur van het telefoongesprek;
    • Inzicht in eigen handelen;
    • Omgaan met emotionele en ontevreden klanten;
    • Feedback geven en grenzen stellen;
    • Oefenen van de behandelde vaardigheden, onder andere aan de hand van door de deelnemers ingebrachte casus en een rollenspel acteur.

1B. Commercieel telefoneren

  • Doelgroep
    • Commerciële medewerkers
  • Doel
    • Het professioneel voeren van telefonische verkoopgesprekken
  • Duur
    • 4 dagdelen
  • Inhoud
    • Commerciële vaardigheden aan de telefoon;
    • De regels van het zakelijk telefoneren;
    • Telefonische afspraken maken;
    • Behoefte van de klant inventariseren door vraag- en luistertechnieken;
    • Omgaan met bezwaren van de klant;
    • Feedback geven en grenzen stellen;
    • Oefenen van de behandelde vaardigheden, onder andere aan de hand van door de deelnemers ingebrachte casus en een rollenspel acteur.

​Na het verstrekken van de opdracht door de opdrachtgever aan Assissa zijn de volgende voorwaarden van kracht.

  • Bij annulering tot 6 weken voor aanvangsdatum van de training / cursus: geen kosten.
  • Bij annulering tussen 6 en 3 weken voor aanvangsdatum van de training / cursus: 50% van de training / cursus kosten.
  • Bij annulering binnen 3 weken voor aanvangsdatum van de training / cursus:
    1. 100% van de training / cursus kosten, indien er geen vervangende data worden vastgesteld;
    2. 60% bij de VAN trainingen die op locatie worden gegeven;
    3. 50% van de training / cursus kosten, indien er tevens vervangende data worden vastgesteld.

De reden van de annulering speelt geen rol bij de annuleringsregeling. In alle gevallen geldt voorts dat:

  1. Reeds gemaakte en niet te restitueren onkosten (b.v. hotelreserveringen en transporttickets) in alle gevallen aan de opdrachtgever worden doorberekend;
  2. Assissa zich verplicht tot het hoe dan ook uitvoeren van de overeengekomen werkzaamheden;
  3. Een deelnemer kan ten alle tijden vervangen worden door een andere medewerker van hetzelfde bedrijf zonder meerkosten.

Amsterdam, 01-01-2017

‹ Alle trainingen