Assissa Consultancy Europe

Programma Goed gastheerschap

(Klantvriendelijkheid in een veranderende organisatie)

Een gastheer of gastvrouw is het visitekaartje van het bedrijf. Een goede gastheer, gastvrouw weet wat de gasten verwachten en heeft de kennis en vaardigheden om op een geruisloze en hoog gekwalificeerde manier in te spelen op de verwachtingen van de gast. Hierbij gaat het om leidinggeven, snel signaleren en handelen, flexibel, vriendelijk en voorkomend zijn.

Indien de idee van het gastheer-, gastvrouwschap gedragen wordt binnen de organisatie kan het een enorme bijdrage leveren aan het werven en behouden van gasten. Door training kunnen medewerkers vaardigheden en inzichten verwerven die het mogelijk maken om deze belangrijke functie te vervullen en uit te bouwen.

Doelgroep

Medewerkers en middenkader die betrokken zijn bij het ontvangen, begeleiden en adviseren van gasten

Doel

Het verwerven van inzichten en vaardigheden die noodzakelijk zijn voor het optimaliseren van de functie gastheer of gastvrouw, dat wil zeggen een gastgerichte opstelling.

Duur

4 dagdelen

Inhoud

  • Gastgericht communiceren, verbaal en non verbaal;
  • Omgaan met ontevreden, emotionele gasten;
  • De grenzen van gastgerichtheid;
  • Inzicht in eigen houding en handelen en het effect op de gasten;
  • Oefenen met een acteur onder andere aan de hand van door de deelnemers ingebrachte casus.

Gasten

Ooefenen met een acteur onder andere aan de hand van door de deelnemers ingebrachte casus.


Meer informatie of een offerte? Neem contact op >>

Submenu

Assissa Consultancy Europe

Post- & bezoekadres
Pieter Calandlaan 317 - 319
1068 NH Amsterdam

Tel: 020 - 689 59 89
Fax: 020 - 689 64 18